نرم افزار نمودار فارکس چیست؟

نرم افزار ترسیم نمودار فارکس یک ابزار تجسم تحلیلی مبتنی بر رایانه است که برای کمک به معامله گران ارز در تجزیه و تحلیل معاملات ارز خارجی (FX) استفاده می شود. این ابزارهای نرم افزاری نمودارهای قیمتی تعاملی را برای جفت ارزهای مختلف به همراه اندیکاتورهای فنی و پوشش های مختلف تولید می کنند.

برای آموزش رایگان فارکس این صفحه را ببینید!

بسیاری از معامله‌گران از بسته‌های نرم‌افزاری نمودار فارکس برای تعیین جهت احتمالی یک جفت ارز معین در ارتباط با سایر فناوری‌ها مانند نرم‌افزار پیش‌بینی‌کننده و معاملات آنلاین استفاده می‌کنند تا در بازارهای فارکس برتری پیدا کنند.
نکته های کلیدی

     نرم افزار ترسیم نمودار فارکس یک رابط گرافیکی تعاملی برای معامله گران FX برای کمک به تحلیل تکنیکال و معاملات زمان بندی فراهم می کند.
     نمودار فارکس به صورت گرافیکی رفتار تاریخی یک ارز پرداخت شده در بازه‌های زمانی مختلف را به همراه الگوهای فنی و شاخص‌ها و پوشش‌ها نشان می‌دهد.
     نرم افزار ترسیم نمودار فارکس می تواند ابزار قدرتمندی باشد که کاربران می توانند آن را سفارشی کرده و مستقیماً از آن در بازارهای الکترونیکی فارکس معامله کنند.

آشنایی با نرم افزار نمودارهای فارکس

نرم افزار ترسیم نمودار فارکس به کاربران یک رابط گرافیکی ارائه می دهد که حرکات ارزش جفت ارز را در یک دوره معین نشان می دهد. چندین نوع نمودار مختلف مانند نمودارهای میله ای، نمودارهای خطی، و شمعدان ها در دسترس کاربر است. این اطلاعات می‌تواند به سادگی یک طرح اولیه از قیمت‌های تاریخی باشد، یا می‌تواند شامل مجموعه‌ای از اطلاعات اضافی مفید برای تحلیل فنی جفت ارز باشد. این داده ها به معامله گر کمک می کند تا سودمندترین جفت های معاملاتی و بازه های زمانی را به همراه نقاط ورود و خروج شناسایی کند.

بسیاری از کارگزاران فارکس در حال حاضر نوعی نرم افزار نمودار را به معامله گرانی که از پلتفرم آنها استفاده می کنند، به صورت رایگان یا تحت یک سرویس اشتراک ارائه می دهند. انتخاب بهترین نرم افزار نمودارگیری معمولاً به نیازها و تجربه شخصی معامله گر بستگی دارد.

ملاحظات شامل نوع تحلیل فنی است که می‌خواهند انجام دهند، حجم یا مدت معاملاتشان، و نوع دستگاهی که می‌خواهند از آن برای مشاهده نمودارها استفاده کنند. معامله‌گران آگاه منابع داده‌ای را که راه‌حل‌های نموداری قیمت‌ها و سایر اطلاعات خود را از آن‌ها استخراج می‌کنند، یادداشت می‌کنند و اطمینان می‌دهند که این منابع به‌روز، قابل اعتماد و دقیق هستند.

چرا این نرم افزار مورد نیاز است؟

در بیشتر موارد، نمودارهای معاملاتی به ویژه برای معامله گران فارکس مفید هستند، زمانی که پلتفرم معاملاتی آنها قابلیت های نمودار، ابزارهای تحلیلی یا سایر ویژگی های مهمی را که ممکن است یک معامله گر مفید بداند، ارائه نمی دهد. کارگزاران فارکس زیادی وجود دارند که می توانند یک پلتفرم را به شما ارائه دهند، اما اغلب آنها عملکرد بسیار محدودی دارند - جایی که شما فقط می توانید سفارشات را باز کنید، آنها را تغییر دهید و پیش نمایش قیمت ها را مشاهده کنید.

اینجاست که نمودارهای فارکس و نمودارهای معاملاتی مفید هستند، زیرا به معامله گران اجازه می دهند از نرم افزارهای پیشرفته تری برای تحلیل خود استفاده کنند.

دلیل دیگری که باعث می شود معامله گران نرم افزار نمودار FX را مفید بدانند زمانی است که پلت فرم آنها در دستگاه خاصی که استفاده می کنند در دسترس نیست. به عنوان مثال، اگر در Chromebook هستید و پلت فرم معاملاتی شما MetaTrader 4 است، مشاهده قیمت ها و نمودارهای FX ممکن است برای شما دشوار باشد. در این مورد، می توانید از یک نمودار جایگزین فارکس استفاده کنید که نمودارهای معاملاتی را به عنوان یک برنامه وب نمایش می دهد.


نمایش نرم افزار نمودار فارکس

نمودارهای فارکس معمولاً بسته به ترجیحات یا نیازهای معامله گر، اطلاعات را به صورت نمودار خطی، نمودار میله ای یا نمودار شمعی نشان می دهند. نرم‌افزار ترسیم نمودار فارکس معمولاً قیمت‌های بسته شدن، قیمت‌های افتتاحیه، قیمت بالا و نقاط قیمت پایین را نشان می‌دهد.

نمودارهای میله ای و شمعی اطلاعاتی را در مورد قیمت های باز و بسته شدن یک جفت ارز، و همچنین قیمت های بالا و پایین جفت ارز در آن دوره نشان می دهد. اغلب، معامله‌گران به نمودار شمعی تکیه می‌کنند زیرا اطلاعات بیشتری را نشان می‌دهد.

بسته به شاخص‌ها و الگوهایی که یک معامله‌گر FX امیدوار است ببیند، ممکن است بازه‌های بازه‌ای را بر حسب دقیقه یا ساعت نمایش دهد، در حالی که دیگران فواصل روزانه، هفتگی، ماهانه یا حتی سالانه یا چند ساله را ترجیح می‌دهند.

انواع نمودارهای اساسی

نمودار خطی نمایشی گرافیکی از عملکرد قیمت تاریخی یک دارایی است که مجموعه ای از نقاط داده را با یک خط پیوسته به هم متصل می کند. این اساسی ترین نوع نمودار مورد استفاده در امور مالی است و معمولاً فقط قیمت های بسته شدن اوراق بهادار را در طول زمان نشان می دهد. نمودارهای خطی را می توان در هر بازه زمانی استفاده کرد، اما اغلب با استفاده از تغییرات روزانه قیمت.

نمودارهای میله ای اطلاعات را با استفاده از یک خط عمودی ساده در مقابل محور x/y نمایش می دهند. قیمت به عنوان محور y با نمایش زمان در محور x نمایش داده می‌شود. علامت های افقی که به سمت چپ یا راست خط کشیده می شوند، قیمت های باز و بسته شدن را نشان می دهند.

نمودارهای شمعی همان اطلاعات را با تنوع بصری بیشتری ارائه می دهند. این نوع نمودار از دو رنگ مختلف برای نشان دادن جهت تغییر در طول زمان استفاده می کند، یک رنگ برای بالا و دیگری برای پایین. یک خط نازک محدوده قیمت های ارائه شده در طول روز را با نوار ضخیم تری نشان می دهد که فضای بین قیمت های باز و بسته را پر می کند.

معامله گران می توانند بر اساس رنگ میله تعیین کنند که آیا قیمت باز از قیمت بسته بالاتر است یا خیر. به طور معمول، رنگ‌های روشن‌تر نشان‌دهنده بسته شدن یک جفت بالاتر از باز شدن است، در حالی که رنگ‌های تیره نشان‌دهنده کاهش قیمت بین باز و بسته شدن است.

چگونه نرم افزار خود را برای نمودارها انتخاب کنیم - بهترین نرم افزار نمودارگیری فارکس چیست؟

بهترین نرم افزار ترسیم نمودار فارکس چیست؟ سخت است که بگوییم بهترین نرم افزار نمودارگیری برای فارکس چیست، زیرا کاملاً به سبک ها و نیازهای فردی بستگی دارد. باید فهمید که ما به دنبال بهترین نیستیم. بلکه ما به دنبال مناسب ترین نرم افزار ترسیم نمودار هستیم. برای انتخاب یک نرم افزار نمودار، ضروری است که بدانیم نیازهای شما چیست.

در حالت ایده آل، بیشتر تجزیه و تحلیل نمودار معاملاتی شما باید بر روی پلت فرم معاملاتی شما انجام شود، به خصوص اگر معامله گر روزانه هستید. به همین دلیل مهم است که یک پلتفرم معاملاتی را انتخاب کنید که طیف وسیعی از ابزارها و شاخص‌ها را در اختیار شما قرار دهد، در حالی که به شما امکان می‌دهد نمودار را بر روی بازه‌های زمانی مورد علاقه خود ترسیم کنید.

البته، هر معامله‌گر باتجربه‌ای یک پلتفرم معاملاتی قدرتمند ندارد، بنابراین یافتن نمودارهای فارکس که به شما امکان می‌دهد هر آنچه را که نیاز دارید را انجام دهید، بسیار مهم است، زیرا استفاده همزمان از بیش از دو برنامه کاربردی تا حدودی دشوار است.

قیمت گذاری برای بسیاری از معامله گران تفاوت بزرگی ایجاد می کند. شما بین نرم افزار نمودارگیری فارکس ممتاز و رایگان انتخاب خواهید کرد. این مهم است که بدانید اگر قصد دارید نرم افزار پریمیوم را انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که ویژگی های ممتاز مورد نیاز شما را دارد.

در بیشتر موارد، می‌توانید به تعداد زیادی نرم‌افزار رایگان نمودار فارکس دسترسی داشته باشید، اما انواعی از نرم‌افزارهای ترسیم نمودار نیز وجود دارند که می‌توانند سطوح پیشرفته‌ای از تجزیه و تحلیل را انجام دهند. این نوع نرم افزارهای تحلیل فارکس معمولاً قیمتی دارند.

پیدا کردن نرم‌افزارهای ارزان قیمت نمودار فارکس پیشرفته ممکن است سخت باشد، بنابراین اگر به ابزار خوبی برای الگوهای جستجو یا انجام تجزیه و تحلیل پیشرفته نیاز دارید، آماده باشید که هزینه‌ای را بپردازید. اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می کنید، به برنامه ای نیاز دارید که به شما امکان می دهد به برخی از بهترین نمودارهای فارکس در حال حرکت دسترسی داشته باشید.

اینجاست که اپلیکیشن های نمودار فارکس به کار می آیند. با این وجود، به یک برنامه نمودار فارکس نیاز دارید که مخصوصاً برای دستگاه شما طراحی شده باشد - زیرا هنگام انتخاب بهترین برنامه نمودار فارکس، دسترسی باید یکی از اولویت های کلیدی باشد.

برای آشنایی با برترین نرم افزار رایگان نمودار فارکس برای سال 2022 [5 پلت فرم نمودار فارکس] کلیک کنید:

https://admiralmarkets.com/education/articles/trading-software/best-forex-charting-software