معاملات ارز خارجی (فارکس یا FX) شامل خرید و فروش ارزهای جهانی است و بازار یکی از نقدشونده ترین بازارها در جهان است. تجارت فارکس منحصربه‌فرد است زیرا سرمایه‌گذاران فردی می‌توانند با صندوق‌های تامینی و بانک‌های بزرگ رقابت کنند—آنها فقط باید حساب مناسبی ایجاد کنند.

سه نوع اصلی حساب تجاری وجود دارد - استاندارد، کوچک و مدیریت شده - که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اینکه کدام نوع حساب برای شما مناسب است به میزان تحمل ریسک، اندازه سرمایه گذاری اولیه و مدت زمانی که برای معامله روزانه دارید بستگی دارد.

بیشتر بدانید:

دوره های فارکس برای مبتدیان

نکته های کلیدی

     اگر تجارت در بازارهای فارکس را شروع کرده اید، باید انتخاب کنید که چه نوع حسابی برای مهارت، دانش و تجربه شما مناسب است.
     رایج ترین آنها یک حساب استاندارد با اهرم 100:1 و لات های استاندارد تا 100000 دلار در ارزش واقعی است.
     اکانت های کوچک حداکثر اندازه لات را به تنها 10000 دلار کاهش می دهند و برای مبتدیان، معامله گران ریسک گریزتر یا کسانی که دارای سرمایه محدود هستند در نظر گرفته شده است.
     برای کسانی که ترجیح می دهند یک مدیر پورتفولیو حرفه ای داشته باشند که معاملات شما را انجام دهد، یک حساب مدیریت شده ممکن است ارزش هزینه های اضافی را داشته باشد.

حساب های تجاری استاندارد

حساب تجاری استاندارد رایج ترین است. این حساب به کاربر امکان دسترسی به مقدار زیادی ارز استاندارد را می دهد که هر کدام 100000 دلار است.

این بدان معنا نیست که برای تجارت باید 100000 دلار سرمایه را کم کنید. قوانین حاشیه و اهرم (معمولاً 100:1 در فارکس) به این معنی است که فقط 1000 دلار در حساب مارجین لازم است تا یک لات استاندارد معامله شود.
جوانب مثبت

خدمات: از آنجایی که حساب استاندارد به سرمایه اولیه کافی برای معامله کامل لات نیاز دارد، اکثر کارگزاران خدمات بیشتر و مزایای بهتری را برای سرمایه گذاران فردی که این نوع حساب دارند ارائه می دهند.

پتانسیل سود: با هر پیپ به ارزش 10 دلار، اگر یک پوزیشن با شما 100 پیپ در یک روز جابه‌جا شود، سود 1000 دلار خواهد بود. این نوع سود با هیچ نوع حساب دیگری امکان پذیر نیست مگر اینکه بیش از یک لات استاندارد معامله شود.
منفی ها

سرمایه مورد نیاز: اکثر کارگزاران به حساب های استاندارد نیاز دارند که حداقل موجودی اولیه حداقل 2000 دلار و گاهی اوقات 5000 تا 10000 دلار باشد.

پتانسیل باخت: همانطور که در صورت جابجایی موقعیت با شما این فرصت را دارید که 1000 دلار به دست آورید، می توانید در یک حرکت 100 پیپ علیه خود، 1000 دلار از دست بدهید. این ضرر می‌تواند برای یک معامله‌گر بی‌تجربه با حداقل حداقل حساب، ویرانگر باشد.

این نوع حساب برای معامله گران با تجربه و دارای بودجه خوب توصیه می شود.
حساب های تجاری کوچک

یک حساب معاملاتی کوچک به سادگی یک حساب معاملاتی است که به معامله گران اجازه می دهد تا با استفاده از لات های کوچک تراکنش انجام دهند. در اکثر حساب های کارگزاری، مینی لات برابر با 10000 دلار یا یک دهم حساب استاندارد است. بیشتر کارگزارانی که حساب‌های استاندارد ارائه می‌دهند، حساب‌های کوچک را نیز به عنوان راهی برای جذب مشتریان جدیدی که به دلیل سرمایه‌گذاری مورد نیاز در معامله کامل مردد هستند، ارائه می‌کنند.
جوانب مثبت

ریسک پایین: معامله گران بی تجربه با افزایش 10000 دلاری می توانند بدون دمیدن از طریق حساب معامله کنند و معامله گران با تجربه می توانند استراتژی های جدید را بدون ریسک سرمایه زیاد آزمایش کنند.

سرمایه مورد نیاز کم: اکثر حساب های کوچک را می توان با 250 تا 500 دلار باز کرد و دارای اهرمی تا 400:1 است.

انعطاف پذیری: کلید موفقیت در تجارت داشتن یک برنامه مدیریت ریسک و پایبندی به آن است. با مینی لات ها، انجام این کار بسیار ساده تر است، زیرا اگر یک لات استاندارد خیلی خطرناک باشد، می توانید پنج یا شش لات کوچک خریداری کنید و ریسک خود را به حداقل برسانید.
منفی ها

پاداش کم: با ریسک کم، پاداش کم نیز به همراه دارد. حساب‌های کوچکی که لات‌های 10000 دلاری معامله می‌کنند، تنها می‌توانند به ازای هر پیپ حرکت، 1 دلار در مقابل 10 دلار در یک حساب استاندارد تولید کنند. این نوع حساب برای معامله‌گران مبتدی فارکس یا کسانی که به دنبال استراتژی‌های جدید هستند توصیه می‌شود.

حساب های تجاری مدیریت شده

حساب‌های تجاری مدیریت‌شده، حساب‌های فارکس هستند که سرمایه در آن متعلق به شماست، اما تصمیم‌گیری برای خرید و فروش نیست. مدیران حساب، حساب را مدیریت می‌کنند، درست همانطور که کارگزاران سهام یک حساب سهام مدیریت شده را مدیریت می‌کنند، جایی که شما اهداف (اهداف سود، مدیریت ریسک) را تعیین می‌کنید و مدیران برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنند.

دو نوع حساب مدیریت شده وجود دارد:

     وجوه جمع شده: پول شما در صندوق سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران دیگر قرار می گیرد و سود تقسیم می شود. این حساب ها بر اساس میزان تحمل ریسک دسته بندی می شوند. معامله‌گری که به دنبال بازدهی بالاتر است، پول خود را در یک حساب تلفیقی که نسبت ریسک/پاداش بالاتری دارد قرار می‌دهد در حالی که معامله‌گری که به دنبال درآمد ثابت است برعکس عمل می‌کند. قبل از سرمایه گذاری دفترچه صندوق را مطالعه کنید.
     حساب‌های فردی: یک کارگزار هر حساب را به‌صورت جداگانه مدیریت می‌کند و به‌جای استخر ترکیبی، برای هر سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرد.

جوانب مثبت

راهنمایی حرفه‌ای: داشتن یک کارگزار حرفه‌ای فارکس یک مزیت است که نمی‌توان آن را اغراق کرد. همچنین، اگر می خواهید سبد سهام خود را بدون صرف تمام روز برای تماشای بازار متنوع کنید، این یک انتخاب عالی است.
منفی ها

قیمت: توجه داشته باشید که اکثر حساب‌های مدیریت شده به حداقل 2000 دلار سرمایه‌گذاری برای حساب‌های تلفیقی و 10،000 دلار برای حساب‌های فردی نیاز دارند. علاوه بر این، مدیران حساب کمیسیونی به نام هزینه نگهداری حساب را نگه می دارند که به صورت ماهانه یا سالیانه محاسبه می شود.

انعطاف پذیری: اگر می بینید بازار در حال حرکت است، انعطاف پذیری برای قرار دادن موقعیت را نخواهید داشت. در عوض، برای انتخاب درست باید به مدیر حساب تکیه کنید. این نوع حساب به سرمایه گذارانی با سرمایه بالا و بدون زمان و علاقه برای پیگیری بازار توصیه می شود.
برای باز کردن یک حساب معاملاتی فارکس به چه مقدار پول نیاز دارم؟

برای شروع معامله در فارکس، بسیاری از کارگزاران به حداقل 1000 دلار سرمایه نیاز دارند که به حساب شما منتقل شود، اگرچه برخی از کارگزاران تخفیف به شما اجازه می دهند تا حداقل 100 دلار حساب های نانو را باز کنید.
کارگزاران فارکس چگونه کسب درآمد می کنند؟

اگر یک حساب فارکس دارید، کارگزار شما می تواند از شارژ کمیسیون معاملات یا با شارژ اسپرد (یا هر دو) درآمد کسب کند. برخی از کارگزاران همچنین ممکن است برای خدماتی مانند رابط های نرم افزاری یا دسترسی به محصولات تجاری خاص مانند گزینه های عجیب و غریب، هزینه حساب ماهانه دریافت کنند. ارائه‌دهندگان حساب‌های مدیریت‌شده ممکن است در عوض هزینه‌ای را بر اساس میزان دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) دریافت کنند.
آیا تجارت فارکس خطرناک است؟

جفت ارزهای اصلی در بازارهای تنگ بسیار نقد هستند و اغلب نوسانات مشابهی را که در سهام مشاهده می شود نشان نمی دهند. با این حال، تجارت فارکس به دلیل مقدار زیادی اهرم (حاشیه) ارزها می تواند مخاطره آمیز باشد. این می تواند از 50:1 تا 400:1 یا بالاتر باشد. این بدان معناست که به ازای هر 1 دلاری که در حساب خود دارید، می توانید ارزهای 400 دلاری خریداری کنید. این می تواند هم سود و هم زیان را افزایش دهد.
نتیجه

مهم نیست که چه نوع حسابی را انتخاب می کنید، عاقلانه است که ابتدا یک تست درایو بگیرید. اکثر کارگزاران حساب‌های آزمایشی ارائه می‌کنند که به سرمایه‌گذاران فرصتی می‌دهد تا از یک حساب بدون ریسک استفاده کنند و پلتفرم‌ها و خدمات مختلف را امتحان کنند.

به عنوان یک قانون اساسی، هرگز پول را به حساب نگذارید مگر اینکه از سرمایه گذاری انجام شده کاملا راضی باشید. با گزینه‌های مختلف موجود برای حساب‌های معاملاتی فارکس، تفاوت بین سودآور بودن و پایان دادن به قرمز ممکن است به سادگی انتخاب نوع حساب مناسب باشد.

برای اینکه بدانید چگونه یک حساب معاملاتی فارکس راه اندازی کنیم کلیک کنید:

https://statrys.com/blog/setup-forex-account